• Domů
  • Mapa stránek
  • Napište nám
  • Otevírací doba
  • Registrace
  • Nabídka
    • Akční nabídka
    • Osobní
    • Nákladní
    • Litá kola
    • Služby
    • Doplňkový sortiment
  • |
  • O společnosti
    • Profil společnosti
    • Politika ESH
  • |
  • Podpora
    • Podpora - FAQ
    • Kontakty
    • Technický rádce
    • Tipy pro Vás
    • Vaše dotazy
  • |
  • Ke stažení

Zpět

Zatížení versus rychlost

Pro stanovení minimální možné velikosti pneumatiky pro dané vozidlo je nezbytná znalost maximálně přípustného zatížení náprav a konstrukční rychlost vozidla. U pneumatiky je pak maximální nosnost vyjádřena indexem nosnosti a rychlost kategorií rychlosti.

U pneumatik rychlostní kategorie 'V' doporučuje ETRTO při rychlosti nad 220 km/h následující snížení nosnosti (viz tabulka 'Snížení zatížení pneumatiky versus rychlost').

Při úhlu odklonu kola v rozmezí 2° až 4° se nosnost snižuje o 5 % na každý stupeň. Toto snížení nosnosti lze kompenzovat zvýšením tlaku vzduchu.

Nosnost pneumatik ve dvojmontáži je 1 ,85 nosnosti pneumatik v jednomontáži.

Zvýšení nosnosti až o 10 % proti tabulkovým hodnotám je povoleno rovněž u pneumatik používaných na karavanech nebo přívěsných vozících s max. provozní rychlostí do 100 km/h. Základní huštění se v tomto případě zvyšuje o 20 kPa.

Nosnost pneumatik pro osobní automobily lze zvýšit pouze u vozidel jejichž maximální rychlost nepřekročí 60 km/h a za předpokladu, že bude současně zvýšeno i huštění podle tabulky 'Maximální rychlost versus zvýšení nosnosti'.

Snížení zatížení pneumatiky versus rychlosti

Maximální rychlost vozidla (km/h) Index rychlosti (zatížení pneumatiky v %)
H V W RZ
210 100 100 100 100
220 97 100 100
230 94 100 100
240 91 100 100
250 95 100
260 90 100
270 85 100
280 95
290 90
300 85
Maximální rychlost vozidla (km/h) Zvýšení nosnosti(%) Zvýšení huštění (kPa)
60 10 10
50 15 20
40 25 30
30 35 40
25 42 50

Jsme na FACEBOOKu!